top of page

ד"ר קורנליה קתרינה דה לנגה

עודכן: 12 במרץ 2022


ד"ר קורנליה דה לנגה

היא הייתה רופאת ילדים הולנדית, נולדה ב-24 ביוני 1871 באלקמאר; היא נפטרת ב-28 בינואר 1950.

היא חצתה את הדעות הקדומות של זמנה, ולמדה להיות רופא. הוא עבד במשך חצי מאה כדי לשפר את הבריאות לילדים.


קורנליה קתרינה דה לנגה נולדה באלקמאר וקיבלה את השכלתה בעיר זו, למדה בבית הספר הגבוה להמבורגר - בית הספר התיכון של האזרחים. היא רצתה אז ללמוד רפואה, אך לפי דעות התקופה, אביה סבר שמקצוע הרפואה אינו מתאים לאישה ורצה שבתו תלמד כימיה. הוא החל את לימודיו בכימיה באוניברסיטת אמסטרדם בשנת 1891, אך מאוחר יותר החליף קורסים מכיוון שאביו שינה את דעתו וסיים לימודי רפואה בשנת 1897. באותה שנה הוענק לו הדוקטורט שלו ברפואה.


קורנליה דה לנגה התיישבה כרופאה כללית באמסטרדם, עם עניין מיוחד ברפואת ילדים. לאחר ביקור של ארבעה חודשים בבית החולים הילדים בציריך, היא פתחה קבלת פנים משלה לרפואת ילדים, שזכתה עד מהרה לביקור רב וזוכה להערכה רבה על ידי אמהות הולנדיות. בשנת 1907 היא מונתה לרופאה של "אמה" בית חולים לילדים, שם הוקמה ביוזמתה מחלקת תינוקות חדשה.


כאשר הקתדרה לרפואת ילדים התפנה ב-1927, קורנליה דה לנגה הייתה המועמדת הברורה. היא כיהנה בתפקיד עד 1938, אז התפטרה, מאוכזבת מכך שרפואת הילדים לא קיבלה את התפקיד שלדעתה הכרחי כדי לספק לסטודנטים לרפואה את הידע שהם יזדקקו להם בעתידם. לאחר מכן חזרה לאמה בית חולים לילדים, שם נשארה עד מותה ב-1950, בגיל 79.


קורנליה דה לנגה תרמה תרומה משמעותית לנוירולוגיה של ילדים. הוא ביצע מחקרים פתולוגיים והיסטולוגיים משלו ופרסם מספר ספרים וכ-250 מאמרים. כמורה, היא השפיעה על רבים מתלמידיה לבחור בקריירה ברפואת ילדים. הוא היה אדם חם, צנוע, מפוכח, בעל אהדה רבה למטופליו והתעניין מאוד בכל תחומי הילדות, המחלות והבריאות. במשך 33 שנים היה רופא בבית החולים בית-פלט לאמהות חד הוריות.


במהלך השנים 1943-1946 פורסמו 61 מהרצאותיו הקליניות בשלושה חלקים, בשם ילדים חולים.

ד"ר קורנליה דה לנגה הייתה ללא ספק אישה שידעה להיות גדולה ופעלה לעזור למטופליה. לכבודה, תסמונת קורנליה דה לנגה נקראת על שם האישה והרופא הנפלא הזה. עזרו לנו להשיג את המטרות שלנו, תרמו עכשיו. אין תרומות קטנות, יש רק לבבות גדולים.

 

נכתב ופורסם על ידי המומחים בתסמונת קורנליה דה לנגה של המועצה המדעית של הפדרציה העולמית CdLS.מכתב זה וכל חומר ההסברה שהופק על ידי הפדרציה הבינלאומית וארגוניה החברים כפופים לזכויות יוצרים. האגודה הישראלית CdLS לקידום הטיפול והמודעות, מתורגמת לעברית באישור הכותבים. אם אתה רוצה עותק, בקש אותו בדואר לכתובת: info@cdlsisrael.org.il האגודה הישראלית תסמונת קורנליה דה לנגה (CdLS) נולדה מונעת על ידי משפחות ואנשי מקצוע שקשורים. האגודה פועלת למען רווחתם של הלוקים בתסמונת קורנליה דה לנגה בישראל, במטרה להשיג אבחון מוקדם ומדויק של התסמונת ולשפר את איכות חייהם של אנשים עם אנשים עם CdLS. הוא האתר הרשמי של CdLS בישראל. עבודתנו מכוונת לסייע למשפחות ולאנשי המקצוע המעורבים לקבל החלטות מושכלות ולתכנן את ההווה והעתיד של האדם הסובל מ- CdLS. הצוות שלנו מורכב מבני משפחה ואנשי מקצוע המעורבים בעמותה, שמוסרים את העצמם לקהילה הזאת. הצטרף אלינו


פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page