top of page

CdLSפיסיותרפיה - טיפול מימי ל

עודכן: 15 ביולי 2023

CdLSפיסיותרפיה - טיפול מימי ל היתרונות של טיפולים על בסיס מים לילדים החיים עם מוגבלויות.

מימי | BBK | פיסיותרפיה

דיון ביתרונות של פיזיותרפיה ימית (לשעבר הידרותרפיה) לילדים החיים עם מוגבלויות וכיצד ניתן לגשת אליו

CdLSפיסיותרפיה - טיפול מימי ל

מהי פיזיותרפיה ימית וכיצד היא פועלת?

פיזיותרפיה ימית היא סוג של פיזיותרפיה המשתמשת בתרגילים על בסיס מים ובתכונות המים כדי לסייע ולהתנגד לתנועות בתנוחות שונות כדי לשפר את הניידות, הכוח, האיזון, התפקוד הגופני והרווחה. זוהי צורה מוכרת של טיפול ושיקום שהיא מכילה ומהנה כאחד, כלומר ילדים הסובלים ממגוון רחב של מגבלות פיזיות יכולים להפיק תועלת מצורת טיפול זו. פיסיותרפיה טיפול מימי לCdLS

פיזיותרפיה ימית מתקיימת לרוב במים מחוממים בבריכות הידרותרפיה ייעודיות עם פיזיותרפיסט שהוכשר בפיזיותרפיה ימית. לרוב בריכות ההידרותרפיה יש ציוד מיוחד כמו מנפים לצד הבריכה ותקרה ועגלות מקלחת שניתן להעלות ולהוריד כדי לסייע בהחלפה, מקלחת והעברה אל הבריכה וממנה.

בחיי היום יום, כוח הכבידה ומשקל הגוף משפיעים על האופן שבו הגוף נע וגורם ללחץ דרך המפרקים והרקמות הרכות. כוח הכבידה הוא כוח שהשרירים שלנו צריכים להתגבר עליו כדי להזיז את הגפיים שלנו ולשמור על גופנו זקוף. הימצאות במים עוזרת להקל על הלחצים הללו על הגוף, כוח המים כלפי מעלה או ה"צוף" מפחית את השפעות הכבידה, ומקל על התנועה, האיזון, העמידה וההליכה. טיפול מימי מספק סביבה המאפשרת לבצע פעילות גופנית בצורה בטוחה ויעילה.

פיזיותרפיה מימית מאפשרת לפתח מיומנויות כמו התהפכות, ישיבה, לימוד עמידה, שיווי משקל טוב יותר בהליכה, ריצה וקפיצה, ואז ניתן להעביר את המיומנויות הללו לחיי היום יום.

צורות של טיפול במים עשויות לכלול; שחייה, פעילות גופנית בסיסית במים כגון טווחי תנועה ותרגילי חיזוק, עבודת שיווי משקל, פעילות גופנית שאינה אפשרית ביבשה (כגון עליות או כפיפות בטן, הליכה וריצה) ותרגילי עמידה והליכה בסיוע.

פיזיותרפיה ימית עם פיזיותרפיסט מיומן כוללת בנוסף טכניקות וטיפול ספציפיים להשפעה על טונוס השרירים, טכניקות נוירו-התפתחותיות, טכניקות גיוס וחיזוק, בנוסף לטכניקות אחרות מבוססות מים כגון יוגה אקווה ואירובי מים.

מהם היתרונות של פיזיותרפיה ימית?

בתחום העיסוק שלנו, אנו מודעים היטב ליתרונות שיש לפעילויות וטיפולים על בסיס מים על ילדים עם בעיות מוחיות. עבור רבים, טיפולים על בסיס מים מספקים סביבה מרגיעה וציפה המאפשרת לשרירים להירגע, ומאפשרת להם לנוע בחופשיות. זה נותן לילדים את החופש להסתובב ללא שימוש בכיסא גלגלים או מסגרת עמידה.

טיפול מימי יכול לעזור לשפר תנועה מוטורית גסה, כוח שרירים, שיווי משקל ומודעות לגוף. זה יכול גם לפתח ביטחון באינטראקציה חברתית ובמשחק. בהשוואה לפיזיותרפיה רגילה מבוססת יבשה, לשימוש במים חמים בפיזיותרפיה ימית יש את היתרונות הנוספים של:

  • הפחתת ספסטיות בשרירים בגלל לחץ המים נגד הגוף בשילוב עם השפעות החום על הגוף

  • הפחתת כאב והתכווצויות שרירים או דיסטוניה מכיוון שהשרירים נרגעים במים ותנועות מבוצעות ללא לחץ כבידה

  • הרפיית גוף מלאה (אין צורך במשטח תומך כגון הרצפה, כיסא, מיטה או ציוד אחר)

  • ניתן ליישם מתיחה הרבה יותר גדולה על חלקי הגוף, או על הגוף בכללותו באופן שאינו אפשרי מחוץ למים

  • זה אפשרי לשרירים לעבוד במים בצורה שאינה אפשרית ביבשה שכן המאמץ לנוע קטן משמעותית כאשר במים

  • הגברת השליטה ביציבה וחוזק השרירים, במיוחד בשרירים סביב תא המטען והצוואר בצורה שאינה אפשרית ביבשה בגלל התמיכה שנותנים המים

  • היכולת לנוע או לעבור מעמדה אחת לאחרת למשל; להתגלגל או להתיישב משכיבה, ניתן ללמוד במים לפני שניתן להשיגם ביבשה על ידי שימוש בתכונות המים כדי לסייע בתנועות אלו

  • הגברת שיווי המשקל על ידי אתגר שיווי משקל במים ללא הפחד והסיכון לנפילה המאפשרת לעבוד על תגובות שיווי משקל

  • שיפור כושר גופני, סיבולת, סובלנות וסיבולת פעילות גופנית - מכיוון שתנועה במים דורשת פחות מאמץ, הדבר מאפשר המשך פעילות גופנית לזמן ארוך יותר מאשר ביבשה

  • שיפור משוב חושי הכרחי לתנועה ותפקוד ומיומנויות מוטוריקה גסה

  • שיפור בקרת הנשימה והקואורדינציה המסייעת להפקת קול ולבליעה בטכניקות ספציפיות בעזרת לחץ המים כנגד דופן החזה

  • פיתוח עצמאות ותנועה עצמאית כגון שחייה, עמידה, דריכה או הליכה במים

  • שיפור הבריאות והרווחה הכללית בגלל ההשפעות המועילות על הגוף כולל תחושות של רווחה וביטחון, הפחתת כאב ועוויתות שרירים, שליטה רבה יותר בגוף והשגת יעדים שאולי לא יהיו אפשריים ביבשה.

  • זה כיף ומהנה ומשפר את איכות החיים.

כיצד ניתן לגשת לפיזיותרפיה ימית כחלק מהשיקום?

זה יכול להיות מועיל לקבל בלוקים של שיקום פיזיותרפיה ימית, במיוחד כאשר עובדים לקראת מטרות ספציפיות או בעקבות ניתוח או התערבויות אחרות כגון; הזרקות בוטולינום טוקסין ויציקה סדרתית. זה גם מועיל אם חלה הידרדרות במצב, שלמרבה הצער אנשים רבים סבלו במהלך המגיפה. שיקום הוא חיוני גם בעקבות פגיעה מוחית ראשונית והוכח כי התערבות מוקדמת נותנת תוצאות טובות יותר לטווח ארוך.

חסימות שיקום יכולות להתבצע במרכזי מומחים או במסגרות מגורים כמו ה- Children's Trust או Lymden Hydrotherapy and Physiotherapy (LHAP). חלק משירותי NHS יכולים גם לספק שיקום. זה יתקיים בדרך כלל בבית חולים עם מעקב בבתי ספר SEN או בריכות בית חולים. לחלופין, שירותי NHS עשויים לממן מקומות במרכזי שיקום מומחים.

תקופות שיקום אלו יכללו לרוב גם פיזיותרפיה יבשתית ויפעלו למען מטרות ספציפיות. אלה יכולים לכלול מפגשים יומיים או פעמיים ביום, או אם משפחות גרות במרחק נסיעה, הן עשויות להשתתף פעמיים או שלוש בשבוע.

כיצד לגשת לטיפול מימי?

טיפול מימי מתקיים בדרך כלל בבריכת הידרותרפיה ייעודית, אלה עשויים להיות נגישים באופן מקומי באמצעות בריכת הידרותרפיה ציבורית. ייתכן גם שטיפול מימי יתקיים בבריכת שחייה רגילה, אולם זה לא יהיה אידיאלי עבור ילד שיש לו מצב שמגביל את הניידות שלו מכיוון שקשה לו יותר לייצר את חום הגוף שלו. עבור חלק מהילדים, ניתן לגשת להידרותרפיה דרך בית הספר שלהם, שם מתקנים אלה זמינים.

עם זאת, עבור אנשים רבים, בריכות הידרותרפיה ציבוריות הן מעטות, והפרקטיות של נסיעה לבריכה יכולות להיות קשות, יחד עם תמיכה מספקת בטיפול בזמן הבריכה. חלופות עשויות לכלול שיעורי שחייה של 1:1 או שימוש בבריכה במלון מקומי שבו טמפרטורות הבריכה עשויות להיות חמות יותר והבריכה עצמה פחות צפופה או עמוסה.

למי שיש תביעה אפשרית במשפט הנובע מפגיעת המוח שלהם, ייתכן שניתן יהיה לתבוע את העלויות של בריכת מים-תרפיה שתיבנה בבית, בין אם בהרחבה לנכס שלהם, ובין אם בתוך בניין חיצוני נפרד. בריכות ביתיות מאפשרות גישה לצורת טיפול זו על בסיס קבוע, אפילו יומיומי, כחלק משגרת הטיפול אך גם כדרך מצוינת להתאמן ולהנות קצת עם חברים ובני משפחה.

איך לשלב משחק מים בבית?

בנוסף לטיפולים על בסיס מים, פעילויות על בסיס מים יכולות להועיל גם לילדים עם מצבי מוח כסוג של משחק או גירוי חושי. ניתן לשלב בקלות פעילויות על בסיס מים בבית ודוגמאות עשויות לכלול: שימוש בצעצועים חושיים, בועות או שטיחון בועות באמבטיה, שימוש בג'קוזי למשחק או משחק מים כללי כמו שימוש בשולחן מים או התזת כוסות .

פרופילים של מחברים

לורה קוק היא שותפה ב- CL Medilaw שעובדת בשיתוף פעולה הדוק עם משפחות רבות עם ילדים שיש להם פגיעה מוחית נרכשת או מצב מוחי הנובע מרשלנות רפואית או פציעה אישית. CL Medilaw מחויבים לשנות את חייהם של לקוחותיהם על ידי הפיכת עניינים משפטיים לפשוטים ככל האפשר והבטחת מתן תמיכה מוקדמת כדי להשפיע באמת על המשפחות שהם מייצגים. ד"ר הת'ר אפס היא נוירופיזיותרפיסטית לילדים ולמבוגרים, המתמחה בפיזיותרפיה מימית. היא מנהלת Aquaepps ולימדן הידרותרפיה ופיזיותרפיה (LHAP) ( www.lhap.co.uk ) חברה שבסיסה ברייגייט, סארי המציעה מגוון שירותים, טיפול שבועי וחסימות שיקום אינטנסיביות לילדים ומבוגרים עם מוגבלויות, הערכות ודוחות, הדרכה וייעוץ למשפחות, מטפלים ואנשי מקצוע, וייעוץ עיצוב ופיתוח בריכות. הת'ר מחויבת לחלוק את הידע המומחה שלה בטיפול מימי ואת היתרונות שיכולים להיות לכך עבור אלה החיים עם מוגבלויות. #טיפולמימי #פיזיותרפיה #תסמונת_קורנליה_דה_לנגה #תסמונת_גנטית #מחלה_נדירה #השיקום #מוגבלות #CdLS #corneliadelangesyndrome #cdlsisrael אנו מודים ל-Cerebra על פרסום מידע חשוב כל כך לשיפור חייהם של אנשים עם מוגבלות.

 

העמותת "האגודה הישראלית תסמונת קורנליה דה לנגה (CdLS)" נולדה מונעת על ידי משפחות ואנשי מקצוע שקשורים. האגודה פועלת למען רווחתם של הלוקים בתסמונת קורנליה דה לנגה בישראל, במטרה להשיג אבחון מוקדם ומדויק של התסמונת ולשפר את איכות חייהם של אנשים עם אנשים עם CdLS.


הוא האתר הרשמי של CdLS בישראל. עבודתנו מכוונת לסייע למשפחות ולאנשי המקצוע המעורבים לקבל החלטות מושכלות ולתכנן את ההווה והעתיד של האדם הסובל מ- CdLS. הצוות שלנו מורכב מבני משפחה ואנשי מקצוע המעורבים בעמותה, שמוסרים את העצמם לקהילה הזאת.





פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page